Na de bruiloft

16 november 2016 - Rawalpindi, Pakistan

Maandag hebben we ontbeten met halwa puri, dit zijn een soort gefritureerde roti's met zoete halwa. En daarbij worden ook (warme) kikkererwten gegeten.Kijken bij puri maken​ Ik wilde dit graag eten voor we weg zouden gaan.
​De kinderen zijn daarna wat huiswerk gaan maken en wij gaan opruimen. Onze kamers waren een rommeltje, want we hadden tijdens de drie dagen bruiloft weinig tijd om op te ruimen. Ook moest de keuken nog opgeruimd, omdat ze deze hadden gebruikt tijdens mendhi.

's Middags zijn de mannen naar kennissen toegegaan, want er was een oma overleden. Wij hebben rustig aan gedaan. Er kwam familie van de man van Mashal om Mashal en Muneeb op te halen om weer naar huis te gaan. Verder zijn we even naar de familiebegraafplaats geweest.

Dan lekker slapenWe zijn op tijd naar huis gegaan, want Mazin kwam bij Zahra en Ilan slapen. Ze hebben eerst een filmpje gekeken en daarna gaan slapen. Wij hebben nog een tijdje met Usman zitten kletsen.

Dinsdagavond zouden we gaan eten in het Pearl Continental in Rawalpindi met onzeSlapen in de auto familie en familie van Muneeb. Omdat we toch die kant op moesten en we nog wat dingen wilden kopen en doen zijn we eind van de ochtend vertrokken.
​Bij Islamabad werden we aangehouden, omdat we door rood gereden zouden hebben. We zeiden dat het nog oranje was. We kregen een boete voor door oranje rijden van 200 roepies, zo'n € 1,75. Door rood zou 500 roepies zijn. Het vervelende is dat je bij de bank moet gaan betalen. Ze nemen je papieren in en die krijg je pas terug na betaling. Eerst zijn we met Khurram, Mahwish, Usman en wij naar Islamabad gegaan, we hebben daar kebab gegeten. Daarna zijn we weer de drukte van Pindi ingegaan. Suikerrietsap maken In Rawalpindi heb je heel veel winkels met dezelfde producten bij elkaar, bijvoorbeeld allemaal kleermakers bij elkaar, allemaal auto-onderdelen, juweliers enz. Dus als je een paar dingen wilt kopen, moet je van de ene "wijk" naar de andere en door de drukte, kost het heel veel tijd. Een paar boodschappen kan dus zomaar een paar uur duren.

​Ik heb momenteel veel last van mijn ogen, ik denk door de droogte, stof en smog.
​We zitten ongeveer een uur a anderhalf van Rawalpindi af, ze zijn een deel van de route naar de stad aan het opknappen, maar sommige stukken zijn er vreselijk slecht. Ze geven ook slecht aan waar ze bezig zijn met werkzaamheden aan de weg, dus vaak zit je ineens op de weghelft waar werkzaamheden zijn. Je moet dan weer naar de andere weghelft, want dan liggen er ineens stenen op de weg.

​Om 19.30 hadden we in het Pearl Continental afgesproken. Hier is enorm strenge beveiliging. Eerst wordt de auto nagekeken, dan mag je door een slagboom en voor binnenkomst word je zelf ook nog gecontroleerd.
​We hebben daar met zo'n 40 man gegeten, er was een buffet, inclusief een dessertbuffet.

Hé, kijk daar es, daar loopt een dromedaris....We waren behoorlijk laat thuis, dus we hebben Zahra en Ilan laten slapen. We zijn vanochtend met 8 man de Yaris in gegaan (5 volwassen en 3 kinderen), naar Lake View Park. Onderweg kom je heel wat drempels tegen, vooral het eerste stuk, dus met zo'n volle auto zijn we een paar keer uitgestapt.
We hadden maar kort de tijd, omdat we laat vertrokken waren en we waren nu uitgenodigd voor een lunch door de familie van Muneeb. Bij Lake View Park hebben Zahra en Ilan een ritje gemaakt op een dromedaris en ze zijn in een soort op hol geslagen reuzerad geweest.
​Dinsdag viel ons al op dat er ontzettend veel politie en controleposten waren, maar vandaag zagen we waarom. Erdogan zou een bezoek brengen aan Pakistan. Overal langs de weg borden en vlaggen.

​We zijn daarna richting Saddar gegaan (wijk in Rawalpindi).  Tegen 16 uur waren we in het restaurant, ietwat late lunch. Het was een chinees restaurant, maar in de middag hadden ze eigenlijk geen chinees eten. Ze noemen het een high tea, maar het was een buffet met salades, warme gerechten en desserts (en thee ;-) Ilan heeft eindelijk een keer flink zitten eten.
​Na het eten zijn we terug gegaan naar Murree road, omdat we nog langs wat winkels moesten.

​Ik ga een tukkie doen. Vannacht de laatste nacht hier. We moeten morgenavond rond 23 uur vertrekken uit Sukho.​ Om 3.35 uur vertrekt het vliegtuig.
​Zahra heeft een week of 5 zitten zeuren en huilen, omdat ze niet naar Pakistan wilde....en nu....wil ze niet weg.

​Er staan nog meer foto's in de map Algemeen.